Preview

Current Pediatrics

Advanced search

MODERN MANAGEMENT OF ACUTE RESPIRATORY INFECTIONS IN CHILDREN. RECOURSES OF SYSTEM ANTI INFLAMMATORY TREATMENT

Abstract

A problem of etiology and pathogenesis of acute respiratory infections in children are observed in this article. Modern approach to management of its treatment in pediatric patients, including often ailing children, is described. Authors give characteristics to main directions of treatment of obstructive syndrome. An experience of anti-inflammatory therapy with fenspiride (eurespal) in children of different age is summa ized in this article.
Key words: often ailing children, acute respiratory infections, bronchoobstructive syndrome, anti-inflammatory treatment, fenspiride.

About the Author

O.V. Zaitseva
Moscow State University of Medicine and Dentistry
Russian Federation


References

1. Brems HM, Thomas JR. Benefice therapeutique du Pneumorel sirop dans les affections respiratories du nourrisson et de l’enfant. Ars. Medici. 1982; 37: 67–62.

2. Самсыгина Г.А., Фитилев С.Б., Левин А.М. Результаты многоцентрового исследования эффективности фенспирида гидрохлорида (Эреспала) при лечении острой респираторной инфекции у детей. Педиатрия. 2002; 2: 81–85.

3. Дворецкий Л.И., Полевщиков А.В., Соколов А.С. Эффективность противовоспалительной терапии при острых респираторных вирусных инфекциях у взрослых в амбулаторной практике: результаты программы «ЭСКУЛАП». Consilium medicum. 2006; 8 (10): 20–25.

4. Степанов А.Н., Харламова Ф.С., Учайкин В.Ф. и др. Лечение эреспалом ОРЗ у детей. Педиатрия. 2001. С. 74–77.

5. Коровина Н.А., Овсянникова Е.М., Данилова И.Е. Комплексная терапия обструктивного бронхита с применением фенспирида (Эреспала) у детей раннего возраста. Клиническая фармакология и терапия. 2001; 10 (5) 6: 28–31.


Review

For citations:


Zaitseva O. MODERN MANAGEMENT OF ACUTE RESPIRATORY INFECTIONS IN CHILDREN. RECOURSES OF SYSTEM ANTI INFLAMMATORY TREATMENT. Current Pediatrics. 2008;7(4):93-98.

Views: 563


ISSN 1682-5527 (Print)
ISSN 1682-5535 (Online)